Kiedy mówimy o motocyklach, opinie doświadczonych użytkowników mają dla nas największą wartość. Z tego powodu Junak M12 Vintage 400 trafił w ręce Wojciecha Hajduka, szerzej znanego w mediach społecznościowych jako Nietypowy Motocyklista.
Premiera M12 Vintage 400 miała miejsce tej wiosny, co oznacza, że to pierwszy jesienno-zimowy sezon, w którym motocykl ma okazję pokazać swoją wszechstronność.
Ciekawi tego jak wypadł błotno-mroźny test? Zapraszamy do obejrzenia recenzji (link poniżej)!
Junak M12 Vintage 400 napędzany jest przez chłodzony cieczą, czterosuwowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 401 cm³, wyposażony w cztery zawory na cylinder. Nowoczesna konstrukcja oraz wałek wyrównoważający sprawiają, że praca silnika i sama jazda jest nienagannie płynna.
Z mocą 42,1 KM przy 9000 obr./min, motocykl osiąga prędkość maksymalną 145 km/h. Takie możliwości czynią go idealnym wyborem dla codziennych dojazdów, jak i dłuższych podróży. Zbiornik o pojemności 15 litrów gwarantuje zasięg na ponad 300 km, co pozwala na komfortową jazdę bez częstego tankowania.
„Silnik tej maszyny to coś więcej niż tylko dane techniczne. Każdy kilometr za kierownicą to przypływ młodzieńczej energii” – mówi Wojtek. Przejażdżka na M12 Vintage 400 gwarantuje więc garść niezwykłych emocji.
Nawet w trudnych, jesienno-zimowych warunkach, Junak M12 Vintage 400 zachowuje pewność prowadzenia. Masywne opony zapewniają doskonałą przyczepność, a hydrauliczne hamulce tarczowe z ABS dbają o bezpieczeństwo w każdych warunkach.
„Cały czas czułem kontakt opon z nawierzchnią” – mówi tester, podkreślając pewność prowadzenia motocykla na śliskich, mokrych drogach: asfaltowej jezdni, kostce i szutrowej drodze.
Duża kanapa umieszczona na wysokości 735 mm to wygodne siedzisko, które docenią także osoby o niższym wzroście. Masa własna motocykla to zaledwie 185 kg, co w połączeniu z solidnym zawieszeniem upside-down z przodu i klasycznymi amortyzatorami z tyłu, zapewnia stabilność i precyzyjne prowadzenie na każdej nawierzchni.
Junak M12 Vintage 400 wyróżnia się dbałością o szczegóły. Wyświetlacz motocykla przekazuje najważniejsze dane – od temperatury cieczy chłodzącej po chwilowe spalanie, które wynosi średnio 4,3 l/100 km.
„Lusterka? Zero wibracji, niezależnie od prędkości. Wyświetlacz? Zawiera wszystkie niezbędne informacje” – chwali Wojtek.
Podświetlane przełączniki dodają elegancji, a LED-owe oświetlenie świetnie spełnia swoją rolę, zapewniając widoczność w każdych warunkach. Przemyślany design ułatwia łatwy montaż bagażu, sprawiając, że motocykl jest idealnym towarzyszem na dłuższe wyprawy.
„To motocykl dla każdego, kto chce poczuć radość z jazdy” – podsumowuje Wojtek. „Idealny na powrót do motocykli po latach, świetny dla początkujących, ale także dla tych, którzy szukają niezawodnego i stylowego kompana na co dzień.”
Poznaj bliżej Junaka M12 Vintage 400 i zobacz, jak ten motocykl zaskoczył Nietypowego Motocyklistę (obejrzyj tutaj).